Search

Παναγιώτης Σιαπέρας

Ο Παναγιώτης Σιαπέρας είναι Εργοθεραπευτής και Ψυχολόγος με μεταπτυχιακό στις αναπτυξιακές διαταραχές και τη Ψυχική Υγεία από το Institute of Psychiatry- King’s College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και διδακτορικό από το Πανεπιστήμιο του Cambridge όπου με υποτροφία του ΙΚΥ διερεύνησε τις κινητικές δεξιότητες και την αισθητηριακή επεξεργασία ατόμων με Αυτισμός Υψηλής Λειτουργικότητας (Asperger).

Έχει δημοσιεύσεις σε περιοδικά με κριτές και συνεισφορές κεφαλαίων σε εγχειρίδια Εργοθεραπείας, Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής. Έχει διδάξει σε Ελληνικά Πανεπιστήμια όπως το Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και σε Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμιο όπως το Πανεπιστήμιο του Cambridge στο Ηνωμένο Βασίλειο. Επίσης το 2013 ίδρυσε και ανέπτυξε ως το 2019 το τμήμα Εργοθεραπείας του Μητροπολιτικού Κολλεγίου. Από 2019 συντονίζει τη ερευνητική δραστηριότητα του Ινστιτούτου Επιστήμης του Έργου & Αποκατάστασης (ΙΝΕΕΑΠ) και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην Αποκατάσταση -σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Oxford Brookes- του Μητροπολιτικού Κολλεγίου. Από το 2016 ως το 2021 ήταν εκλεγμένο μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ευρωπαϊκού Δικτύου για την Εργοθεραπεία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση https://enothe.eu/;. και ιδρυτικό μέλος του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος για την Έρευνα στην Εργοθεραπεία & την Επιστήμη του Έργου https://www.rotosfoundation.eu/ Παράλληλα, είναι κριτής σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, όπως το Journal of Autism and Developmental Disorders και το Journal of Intellectual Disability Research. Από το 2018 είναι μέλος της διεθνούς επιτροπής σύνταξης της Ιρλανδικής Επιθεώρησης Εργοθεραπείας (Irish Journal of Occupational Therapy). Συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων και της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Εργοθεραπευτών, έχει διαρκή παρουσία σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά συνέδρια είτε ως ομιλητής είτε ως μέλος επιστημονικής επιτροπής. Ακόμη για δύο χρόνια έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού Βρεφοκομείου της Αθήνας. Τέλος είναι μέλος της επιστημονικής επιτροπής του Ελληνικού Συλλόγου για το Σύνδρομο Aspeger (Ελσσα). Από τον Αύγουστο του 2019 έως τον Νοέμβριο του 2019 συμμετείχε στην ανάπτυξη της μελέτης Δελφών για το πλαίσιο επάρκειας αποκατάστασης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (Αποκατάσταση 2030). Με το Ινστιτούτο Επιστήμης του Έργου & Αποκατάστασης του Μητροπολιτικού Κολλεγίου συμμετείχε ως εταίρος σε ένα ερευνητικό πρόγραμμα ERASMUS+ σχετικά με τις δεξιότητες αναψυχής ατόμων με νοητική αναπηρία https://leisureskillsproject.eu. 

Άλλες ερευνητικές μελέτες:

  • School readiness and Developmental Coordination Disorder
  • Sexual ethics and people with autism
  • Occupational Therapy at Neonatal Intensive Care Units
  • WHO Rehabilitation Competency Framework (Greek translation)
  • Covid 19 and children’s occupational balance during carnitine
  • Τhe international research project of the World Federation of Occupational Therapists. https://wfot.org/occupational-narrativesdatabase-project
  • Advisor to PhD candidate of Queen Margaret University UK.
 

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις:

Law, M., Baptiste, S., Carswell, A., McColl, M.A., Polatajko, H., Pollock, N. Canadian Occupational Performance Measure (COPM) (2014). (Eds.) Καναδικό Μέτρο Εκτέλεσης Έργου (ΚΜΕΕ). Editing in Greek. Siaperas, P., Skaltsi, P. Athens (2018). www.thecopm.ca

Siaperas, P. & Bouras N. (2016). The Effectiveness of Occupational therapy in Mental Health In: P. Skaltsi, I. Tsipra, A Haritaki & N. Tsinia (Edts) The contribition of Occupational Therapy in Psychiatric treatment. Parisianos: Athens.

Siaperas, P. (2016). Autism spectrum disorders: The application of the Cognitive Behavioral Model on anxiety reduction. In: A Kalantzi-Azizi (Edts) Introduction of Cognitive behavioral Therapy in children and adolescents. Athens: Pedio

Siaperas, P. (2012). Motor abilities and developmental movement disorders: Problems in terminology. World Federation of Occupational Therapists Bulletin, 65, 28-34.

Siaperas, P., Ring, H., Henderson, S., Barnett, A., Watson, P., & Holland, A.J. (2011). Atypical Movement Performance and SensoryIntegration in Asperger’s Syndrome. Journal of Autism and Developmental Disorders, 42, 718- 725.

Siaperas, P. (2010). Mental Health issues in intellectual disabilities. In: Ν. Polemikos Μ. Kaila Ε. Theodoropoulou & Β. Stroggilos (Eds.), Education for children with special needs. An interdisciplinary approach. Athens: Pedio.

Siaperas, P. (2010). Autism Spectrum Disorders: The case of Asperger’s syndrome. A.P.P.A.C. Archives, 17 (3). Siaperas, P. (2009). Investigation of Cognitive function and psychopathology of patients in intensive care units. In: G. Baltopoulos Α. Gavala & Ε. Tsigkou (Eds.), Intensive care and Medicine: Monitoring (pages 1990-1996). Athens: Paschalides Publications.

Siaperas, P. Higgins, S. (2009). Diagnosing Possible Mental Health Problems in Pervasive Developmental Disorders: A case Report. Hellenic Journal of Psychology 6, 51-65.

Siaperas, P. Higgins, S., Proios, P. (2008). Challenging Behaviours on People with Autism: A Case study on the Effect of a Residential Training Programme based on Structured Teaching and TEACCH method. Psychiatriki,18, (4), 343-350. (Greek Journal of Psychiatry).

Siaperas, P. (2007). Psychosexual Issues in Intellectual Disabilities. World Federation of Occupational Therapists Bulletin, 56, 37-44.

Siaperas, P., & Beadle-Brown, J. (2006). The Effectiveness of the TEACCH approach Programme for People with Autism in Greece. Autism the International Journal of Research and Practise, 10(4), 330-343.